Podsumowanie #3

Niestety przez święta zapomniałem wrzucić postów na bloga. Ale za to wrzuciłem 4 posty w tym tygodniu, aby wyrównać starte.

Ostatnio niestety mało czasu spędziłem przy nauce programowania. Jednak trochę czasu spędziłem ucząc się. Codecademy ukończyłem, rozwiązałem kilka challengów z HackerRank. Oddałem na uczelni projekt w którym użyłem django, który mam zamiar nadal rozwijać. Dużo było zrobione dzięki mojej wcześniejszej pracy. W tym podsumowaniu nie piszę założeń, bo niestety zaczyna się ciężki okres do nauki – pogoda coraz lepsza, to nie chce się siedzieć przed kompem. Ale co by nie było, wciąż będę dążyć do celu.
Salut!

Reklamy

[P] Listy / Słowniki / Krotki

W języku Python znam 3 zbiory danych.
1. Listy (list) –  zbiór elementów
1a. Krotki (tuple) – stała lista. Nie można potem jej zmienić
2. Słowniki (dictionary) – Relacja klucz-wartość

Przyklad listy:
lista1
lista2

[P] Interesujące rzeczy do nauki Pythona

Sprawdzone:
1. Codecademy (jak pisałem wcześniej :P) PS. Oczywiście 100%
2. https://www.youtube.com/user/dekoza – z tym profilem zacząłem przygodę z Pythonem
3. https://pl.wikibooks.org/wiki/Zanurkuj_w_Pythonie

Polecane:

https://learnpythonthehardway.org/python3/
https://www.youtube.com/user/sentdex

PS. Często na wykopie pod http://www.wykop.pl/tag/python/ można znaleźć ciekawe informację oraz linki do darmowych książek do nauki Pythona.

PS2. Zacząłem ostatnio sprawdzać również dwa serwisy Udacity oraz HackerRank. W tym 2 zrobiłem kilka zadań, na początku były łatwe, ale po ukończeniu 1 części zaczęły się schody, potem do niego wrócę :). Z 1 serwisu korzystałem tylko chwilę, ponieważ filmiki są według mnie zbyt krótkie oraz jest ich za dużo. Ale są tam też bardzo fajnie zobrazowania na jakiej zasadzie działają np. klasy. Bardzo mi się to spodobało, jakby ktoś kiedyś nie rozumiał o co chodzi to będę wiedzieć gdzie go odesłać 😛

[I] – Discord

Strona internetowa https://discordapp.com/ umożliwia komunikacje między ludźmi. Jest to coś takiego jak team-speak, ventrilo czy skype. Jednakże ta strona umożliwia rozmowę bez instalacji żadnego oprogramowania. 1 raz korzystałem wczoraj z tego i mogę śmiało polecić. Na początku znajomi nie słyszeli jak do nich mówiłem, ale po stworzeniu nowego serwera wszystko było OK. Od początku do końca. Jeżeli chce się kogoś zaprosić na swój serwer to wysyła się tylko linka i tyle. Polecam

[D] Slider

base.html

HEAD

<link rel=stylesheet href=https://maxcdn.bootstrapcdn.com/bootstrap/3.3.7/css/bootstrap.min.css integrity=sha384-BVYiiSIFeK1dGmJRAkycuHAHRg32OmUcww7on3RYdg4Va+PmSTsz/K68vbdEjh4u crossorigin=anonymous>
<link rel=stylesheet href=https://maxcdn.bootstrapcdn.com/bootstrap/3.3.7/css/bootstrap-theme.min.css integrity=sha384-rHyoN1iRsVXV4nD0JutlnGaslCJuC7uwjduW9SVrLvRYooPp2bWYgmgJQIXwl/Sp crossorigin=anonymous>
<script src=https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.12.4/jquery.min.js>script>
<script src=https://maxcdn.bootstrapcdn.com/bootstrap/3.3.7/js/bootstrap.min.js integrity=sha384-Tc5IQib027qvyjSMfHjOMaLkfuWVxZxUPnCJA7l2mCWNIpG9mGCD8wGNIcPD7Txa crossorigin=anonymous>script>

/HEAD

Linki, które należy dodać do projektu, aby slajder zaczął działać. Bez tych 4 prostokątów slajder nie chciał działać. Sam slajder można znaleźć w projekcie na githubie.
Pozdrawiam

[E] Raspberry Pi

Myśle nad zakupem Raspberry Pi. Skoro uczę się języka Python to może to urządzenie ciekawe wpłynąć na mój rozwój.

Cena to ciut ponad 100 zł.
Przykłady co ludzie zrobili na tym maleństwie:
Radio
Odpalili Quake 3 😀

 

[P] Codecademy

W tym tygodniu zacząłem korzystać ze strony Codecademy. Dlatego też nic sensownego nie zostało dodane do projektu(choć próbowałem :P). Obecnie mam zaliczone 61% kursu z codecademy. Bardzo polecam ten serwis. Ja oczywiście rozwiązuje zadania z Pythona, lecz są też inne języki programowania. Wszystkie programy zostają zapisane na stronie, dlatego też może się kiedyś przydać, gdyby coś było potrzebne. W ramach tego kursu stworzyłem grę w statki. Bardzo ograniczoną, ale przypominająca 🙂
BTW. w tym tygodniu nie ma podsumowania, bo założenia zostają te same.